Kinderbospraktijk
Gezondheidscentrum de Meierij
Borchmolendijk 1
5492AJ, Sint-Oedenrode
06-19560347
www.kinderbospraktijk.nl
info@kinderbospraktijk.nl
De praktijk is bereikbaar van maandag tot en met donderdagochtend.
Het spelen heeft prioriteit, spreek de voicemail in zodat ik u zo snel als mogelijk terugbel of stuur een email of whatsappje.
KvK 17254065
BTW-id NL001687B07
Kinderbospraktijk is aangesloten bij RBCZ en de FvB
Vanuit de zorgverzekeraar kan een gedeelte van het tarief worden vergoed, afhankelijk van uw zorgverzekeraar en aanvullende verzekering
Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat uw behandelend therapeut, een dossier aanlegt. Dit is ook een wettelijke plicht opgelegd door de WGBO. Uw dossier bevat aantekeningen over uw gezondheidstoestand en gegevens over de uitgevoerde onderzoeken en behandelingen. Ook worden in het dossier gegevens opgenomen die voor uw behandeling noodzakelijk zijn en die uw behandeld therapeut, na uw expliciete toestemming, heeft opgevraagd bij een andere zorgverlener bijvoorbeeld bij de huisarts. De behandelend therapeut doet haar best om uw privacy te waarborgen.
Dit betekent onder meer dat zij:
De gegevens uit uw dossier kunnen ook nog voor de volgende doelen gebruikt worden:
Op de zorgnota die u ontvangt staan de gegevens die door de zorgverzekeraar, gemeente of Sociale Verzekeringsbank gevraagd worden, zodat u deze nota kan declareren:
“Met ingang van 1 januari 2017 moeten alle zorgverleners in Nederland voldoen aan eisen die in het kader van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) worden gesteld. Ook mijn praktijk voldoet aan deze eisen. Graag leg ik kort uit wat dit betekent.
Het kan voorkomen dat u een klacht heeft over de geboden zorg in mijn praktijk. Mijn voorkeur gaat er naar uit dat u deze klacht rechtstreeks met mij bespreekt. Mocht u dat om welke reden dan ook niet prettig vinden, dan bied ik u aan om gratis gebruik te maken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Het staat u vrij u te wenden tot de onafhankelijke en door het ministerie van VWS erkende geschilleninstantie waarbij ik ben aangesloten.
De geschilleninstantie is gemachtigd om bindende adviezen uit te brengen om zo tot een schikking tussen de partijen te komen. Eventueel kan ook een schadeclaim worden toegekend. Meer informatie vindt u via de website van het NIBIG.
Wanneer u een klacht heeft, kunt u contact opnemen met het NIBIG via klachten@nibig.nl. Zij zullen u informeren over de mogelijkheden en eventuele verdere procedure.“